Naprawa reputacji zniszczonej w wyniku cyberataku to poważny koszt
#1
Ponad połowa firm przyznaje, że incydenty naruszenia bezpieczeństwa informacji,
jakich doświadczyły w ostatnim roku, miały negatywny wpływ na ich reputację. Średni
koszt uszczerbku dla marki na jeden incydent dotyczący małych i średnich firm wynosił
ponad 8 000 dolarów, podczas gdy szkody ponoszone przez przedsiębiorstwa
przekraczały 200 000 dolarów. Są to wyniki badania przeprowadzonego w 2015 r. przez
Kaspersky Lab oraz B2B International, w którym wzięło udział ponad 5 500 specjalistów
IT z 26 państw na całym świecie.

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

W wysoce konkurencyjnym środowisku u podstaw sukcesu firm leży coś więcej niż tylko
wydajność oraz jakość produktów i usług. Zaufanie klientów oraz partnerów może przynieść
większe zyski, a kluczową rolę w jego budowaniu odgrywa nieskazitelna reputacja marki.
Z kolei utrata zaufania klienta do firmy często prowadzi do mniejszych zysków, a czasem do
bankructwa.

Uszczerbek na reputacji zależy bezpośrednio od tego, czy incydent zostaje upubliczniony.
22% respondentów stwierdziło, że informacje o incydencie w ich firmie wyciekły do mediów
i stały się publiczne.

Wielkość uszczerbku na reputacji mierzy się kwotą, jaką firma musi wydać, aby przywrócić
swoje dobre imię. Co czwarta firma (24%) musiała zwrócić się w tym celu o pomoc do
zewnętrznych konsultantów. Co ciekawe, w ciągu ostatnich trzech lat firmy zaczęły zwracać
większą uwagę na pozytywną reputację. W porównaniu z 2013 r. liczba firm zgłaszających się
po pomoc do zewnętrznych konsultantów ds. komunikacji kryzysowej wzrosła o ponad 5%.
„Niezależnie od rozmiaru firmy uszczerbek na reputacji może przynieść szkody każdemu
biznesowi w równym stopniu” – powiedział Konstantin Woronkow, szef działu
odpowiedzialnego za produkty bezpieczeństwa dla punktów końcowych, Kaspersky Lab.
„W takiej sytuacji należy podjąć wszelkie możliwe działania w celu zapewnienia
bezpieczeństwa  informacji.  Złożona,  wielowarstwowa  ochrona  każdego  elementu
korporacyjnej infrastruktury IT pomoże zabezpieczyć firmę zarówno przed wewnętrznymi
wyciekami informacji, jak i zdalnym wniknięciem cyberprzestępców do sieci”.


Źródło: Kaspersky Lab
Odpowiedz
#2
Wystarczy wspomnieć o kilkukrotnej kradzieży danych z Sony kilka lat temu i stratach finansowych idących w dziesiątki miliardów dolarów...nie wspominam aferach związanych z kilkoma poważnymi serwisami erotyczno-randkowymi Smile...a tu zaufanie i dyskrecja to podstawa Grin
"Bezpieczeństwo jest podróżą, a nie celem samym w sobie - to nie jest problem, który można rozwiązać raz na zawsze"
"Zaufanie nie stanowi kontroli, a nadzieja nie jest strategią"
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości