Firewall do Linux/Debian
#1
Cześć szukam jakiegoś sensownego firewall-a do mojego Linuxa. Jestem początkującym użytkownikiem Linuxa. Po rewolucjach telemetrycznych na Windows 10 a potem jakieś podejrzane aktualizacje na inne Windowsy dodające wzmożoną telemetrię postanowiłem przenieść się na Linuxa.
Muszę tylko dodać jakiegoś dobrze zminimalizowanego firewall... Interesuje mnie ustawienie firewalla na całkowitą blokadę z odblokowanym dostępem TYLKO i WYŁĄCZNIE dla Iceweasel na wychodzące.

Znalazłem takie coś:
Kod:
echo "Starting firewall"

iptables -F

iptables -P INPUT DROP
iptables -P FORWARD DROP
iptables -P OUTPUT ACCEPT

iptables -A INPUT -i lo -j ACCEPT
iptables -A INPUT -m state --state ESTABLISHEoD,RELATED -j ACCEPT

Źródło:

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]


Jak to mogę zmodyfikować aby zadziałało tak jak wspomniałem

Znalazłem jeszcze instrukcję

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]


Proszę o pomoc.

Edycja 15:41
Znalazłem program Firestarter z tym że nie mam go w Syniaptic a komendy w terminalu nie działają
Odpowiedz
#2

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

masz szczegółowy opis jak w prosty sposób ustawić sobie taki firewall jak potrzebujesz.
Odpowiedz
#3
(06.09.2015, 14:55)zygzakk napisał(a):

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

masz szczegółowy opis jak w prosty sposób ustawić sobie taki firewall jak potrzebujesz.

Zygzakk Bardzi Ci dziękuję. Lepiej sobie poradziłem niż z komendami w konsoli. Odblokowałem sobie niezbędne porty z wyłączeniem wszystkiego innego... Z tym interesuje mnie jeszcze zawęrzenie działania do konkretnych aplikacji czego w Gufw nie ma w obsłudze albo tego nie widzę.


Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz
#4