Zainfekowany komputer - prośba o sprawdzenie LOGa z FRST
#1
Objawy zainfekowania:

Przez nieuwagę użytkownika sprzęt został zainfekowany syfem o nazwie "youtube accelerator" i pochodnymi (iWebar itp) podczas instalowania aplikacji o nazwie: FM Genie Scout 15 w dn. 15.02.2015
Objawy: nie działa gra we flashu (settlers online). Standardowo używam FireFoxa, ale zeby sprawdzić czy to nie wina przeglądarki sprawdziłem w Chrome i niestety to samo.
Sprawdzałem na innym i wszystko działa.


Wykonywane działania:

Póki co komputer skanowany był: ESET Nod32, Adw-Cleaner, Anti Malware, Spy Hunter.
Znalazło pełno syfu. Wykonałem fixy srixy ale nadal to samo


Logi:

FRST:

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

Shortcut:

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

Additional:

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]




Bardzo proszę o pomoc w usunięciu tego syfu
Odpowiedz
#2
Do notatnika wklej i zapisz jako fixlist.txt

Kod:
CloseProcesses:
CreateRestorePoint:
HKLM-x32\...\Run: [] => [X]
BootExecute: autocheck autochk * sh4native Sh4Removal
GroupPolicy: Group Policy on Chrome detected <======= ATTENTION
CHR HKLM\SOFTWARE\Policies\Google: Policy restriction <======= ATTENTION
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://g.uk.msn.com/HPALL13/175
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://g.uk.msn.com/HPALL13/175
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page =
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page =
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL =
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL =
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL =
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL =
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
HKU\S-1-5-21-3788707431-4183721749-822431625-1002\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://g.uk.msn.com/HPALL13/175
HKU\S-1-5-21-3788707431-4183721749-822431625-1002\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://g.uk.msn.com/HPALL13/175
HKU\S-1-5-21-3788707431-4183721749-822431625-1002\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,First Home Page = http://g.uk.msn.com/HPALL13/175
URLSearchHook: [S-1-5-21-3788707431-4183721749-822431625-1001] ATTENTION ==> Default URLSearchHook is missing.
SearchScopes: HKLM -> {4ACD6455-78D0-403D-B2CF-5AB8B8BA3556} URL = http://www.amazon.co.uk/s/ref=azs_osd_ieauk?ie=UTF-8&tag=hp-uk3-vsb-21&link%5Fcode=qs&index=aps&field-keywords={searchTerms}
SearchScopes: HKLM-x32 -> {4ACD6455-78D0-403D-B2CF-5AB8B8BA3556} URL = http://www.amazon.co.uk/s/ref=azs_osd_ieauk?ie=UTF-8&tag=hp-uk3-vsb-21&link%5Fcode=qs&index=aps&field-keywords={searchTerms}
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-3788707431-4183721749-822431625-1001 -> DefaultScope {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL =
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-3788707431-4183721749-822431625-1002 -> {4ACD6455-78D0-403D-B2CF-5AB8B8BA3556} URL = http://www.amazon.co.uk/s/ref=azs_osd_ieauk?ie=UTF-8&tag=hp-uk3-vsb-21&link%5Fcode=qs&index=aps&field-keywords={searchTerms}
Toolbar: HKU\S-1-5-21-3788707431-4183721749-822431625-1002 -> No Name - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} -No File
CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [fegekclkdhbnfdcmomlpegkkndgnmfmo] - C:\Program Files (x86)\HP SimplePass\tschrome.crx [2013-04-01]
CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [kanflfepiobnpjbljmngfgegijhdpljm] - C:\Program Files (x86)\HP SimplePass\tschrome.crx [2013-04-01]
R2 SpyHunter 4 Service; C:\Program Files (x86)\Enigma Software Group\SpyHunter\SH4Service.exe [770432 2014-01-09] (Enigma Software Group USA, LLC.)
S2 SPDRIVER_1503.0.0.0; \??\C:\Program Files (x86)\ShopperPro\JSDriver\1503.0.0.0\jsdrv.sys [X]
C:\spyhunter.fix
C:\Users\Piotr\Downloads\MyRLS - Daily Updated Free Downloads.url
C:\Users\Piotr\Downloads\87856526.pfx
C:\Users\Piotr\AppData\Local\unins000.dat
C:\Users\Piotr\AppData\Local\unins000.exe
C:\Users\Piotr\AppData\Local\unins000.msg
Task: {0989DEED-071B-48A2-B2B2-2A9054ECDBDD} - \a6a7b757-13f2-4c67-97d2-303c2fd16e92-1-7 No Task File <==== ATTENTION
Task: {19E5462F-E27B-46C9-8417-F4EE86F9E360} - \d1bda9ce-47a7-49d9-bd22-db286096d380-4 No Task File <==== ATTENTION
Task: {263DC768-3872-46AC-AB9F-189A90A579CC} - \a6a7b757-13f2-4c67-97d2-303c2fd16e92-5_user No Task File <==== ATTENTION
Task: {2FA223A5-68EF-4AF3-9297-1B5AA66490AE} - System32\Tasks\FQGHUUB => C:\Users\Piotr\AppData\Roaming\FQGHUUB.exe <==== ATTENTION
Task: {3C4A0D08-859E-4345-ADA1-F65D409E6D9A} - \a6a7b757-13f2-4c67-97d2-303c2fd16e92-1-6 No Task File <==== ATTENTION
Task: {3E65A227-E854-4432-AE8B-9BA48A5BA919} - \SPBIW_UpdateTask_Time_313838323632353831362d6c555a6c5b5a32572d413434 No Task File <==== ATTENTION
Task: {3EC5A214-D1BE-4BA3-B8DB-3EF7E50478C8} - System32\Tasks\Hewlett-Packard\HP Support Assistant\WarrantyChecker => C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\Resources\HPWarrantyCheck\HPWarrantyChecker
Task: {48E3A338-19F9-4699-9F6B-9EE03BB9FF34} - System32\Tasks\Hewlett-Packard\HP Support Assistant\PC Health Analysis => C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\HPSF.exe [2012-09-27] (Hewlett-Packard Company)
Task: {5846DBFD-6D33-48AA-94CE-C5EC54CDBC12} - System32\Tasks\MYI => C:\Users\Piotr\AppData\Roaming\MYI.exe <==== ATTENTION
Task: {678C7423-FCA0-451F-A83B-0259F9712CB0} - \d1bda9ce-47a7-49d9-bd22-db286096d380-1-6 No Task File <==== ATTENTION
Task: {6F97C310-9CA5-40C5-B763-25AAE2CAAA1E} - \d1bda9ce-47a7-49d9-bd22-db286096d380-5 No Task File <==== ATTENTION
Task: {770B24A0-E81F-417C-9A89-851C9CD0FEB6} - \a6a7b757-13f2-4c67-97d2-303c2fd16e92-4 No Task File <==== ATTENTION
Task: {805BF51E-2D24-4F7C-B176-60FE3C0EA2DB} - \YTAUpdate No Task File <==== ATTENTION
Task: {88ABE04E-D3A9-4AEB-BFFC-90A2A891F805} - \d1bda9ce-47a7-49d9-bd22-db286096d380-5_user No Task File <==== ATTENTION
Task: {A9BC43E7-A79B-4B2D-935F-96D493A0FEB0} - System32\Tasks\Hewlett-Packard\HP Support Assistant\HP Support Assistant Quick Start => C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\HPSF.exe [2012-09-27] (Hewlett-Packard Company)
Task: {B76802D3-770A-45EC-99DF-BBB1C41E8CAC} - System32\Tasks\Hewlett-Packard\HP Support Assistant\WarrantyChecker_DeviceScan => C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\Resources\HPWarrantyCheck\HPWarrantyChecker.exe [2015-01-21] (Hewlett-Packard)
Task: {B864CB03-3C38-470D-8630-FA4911DD3FB8} - \a6a7b757-13f2-4c67-97d2-303c2fd16e92-5 No Task File <==== ATTENTION
Task: {BF8C227C-538C-4F2A-94A7-8606C3CDACBE} - System32\Tasks\{55401B1C-AF9E-4A0D-B961-881FF91694C0} => pcalua.exe -a "C:\Program Files (x86)\SourceApp\SourceAppuninstall.exe"
Task: {CF6C644A-FA25-40C2-8473-999275A88296} - System32\Tasks\SpyHunter4Startup => C:\Program Files (x86)\Enigma Software Group\SpyHunter\Spyhunter4.exe [2015-02-16] (Enigma Software Group USA, LLC.)
Task: {D5A00178-47FF-48D1-BAA0-4858F9B21A63} - \d1bda9ce-47a7-49d9-bd22-db286096d380-1-7 No Task File <==== ATTENTION
Task: {D7D1EBC9-003E-4504-B394-A7CAFD0E34A2} - System32\Tasks\Hewlett-Packard\HP Support Assistant\Update Check => C:\ProgramData\Hewlett-Packard\HP Support Framework\Resources\Updater7\HPSFUpdater.exe [2014-05-12] (Hewlett-Packard Company)
Task: {F24CB5E3-CE90-4CEF-89F7-5F37D968EEB3} - System32\Tasks\Adobe Acrobat Update Task => C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe [2014-12-19] (Adobe Systems Incorporated)
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Temp:56E2E879
Emptytemp:

Zapisany skrypt umieść obok ściągniętego programu FRST
Następnie w programie kliknij Fix,po wykonaniu pokaż raport z tego działania.

Odinstaluj:

Java 8 Update 25
SpyHunter

Google Chrome

Ustawienia > karta Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane > zjedź na sam spód i uruchom opcję "Zresetuj ustawienia przeglądarki".

W przeglądarce Firefox

Otwórz menu w górnym rogu po prawej stronie > otwórz menu pomoc oznaczone czerwoną ramką.

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]


Informacje dla pomocy technicznej > Zresetuj program Firefox.

Zainstaluj:
IE11

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]


Java jre-8u31-windows-i586.exe

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]


Zrób nowe logi i przedstaw z FRST.txt > Addition.txt
Odpowiedz
#3
Zrobiłem jak napisałeś, oprócz instalacji IE11, ponieważ wymagana jest łatka Win 8.1, a nie mam uaktualnione. Jeżeli jest to niezbędne to oczywiście przeprowadzę aktualizację.

Aha i najważniejsze: niestety problem nadal występuje :-(

Poniżej logi:

Fixlog:

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]


FRST:

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

Shortcut:

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

Additional:

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]


Jakiś pomysł co teraz zrobić?
Odpowiedz
#4
Wykonywanie fixa jest jednokrotne a nie pięciokrotne.

Odinstaluj jeszcze:
FM Genie Scout 14g
FM Genie Scout 15

W Google Chrome wpisz chrome://plugins/ następnie wtyczki wyłącz i włącz.

Sprawdź grę czy się ładuje,jak nie to napisz co się przy tym dzieje.
Odpowiedz
#5
Zrobiłem jak mówiłeś, czyli aplikacje odinstalowane wtyczki wyłączone i włączone, lecz niestety problem pozostał.

Gra się ładuje jak zawsze a później wyskakuje komunikat że połączenie z serwerem zostało przerwane. Niby jednoznacznie wskazuje to na błąd serwera gry ale jak już wspomniałem, z innego urządzenia wszystko działa jak powinno.

Poniżej link do screenshota z komunikatem:

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]



Jeszcze jakieś pomysły co może być przyczyną ? :-(
Odpowiedz
#6
Czyli to wygląda na problem połączenia sieciowego wifi w twoim przypadku a nie flasha.

Odinstaluj:
ESET NOD32 Antivirus (na chwilę obecną)

Odinstaluj:
HP Support Assistant
Intel® PROSet/Wireless Software for Bluetooth® Technology (Rozumiem że posiadasz płytę z software do laptopa jeśli nie to pobierz ze strony producenta)

Zainstaluj z powrotem oprogramowanie.

Zapisz jako fix.bat

Kod:
reg delete HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Network /v Config /f
ipconfig /flushdns
netsh int 6to4 reset all
netsh int ipv4 reset all
netsh int ipv6 reset all
netsh int httpstunnel reset all
netsh int isatap reset all
netsh int portproxy reset all
netsh int tcp reset all
netsh int teredo reset all
netsh advfirewall reset
netsh int ip reset c:\resetlog.txt
pause

Uruchom a prawego klawisza myszki jako administrator i następnie zrób restart systemu.

Ściągnij Farbar Service Scanner

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]


Uruchom,zaznacz wszystko,klik skan i pokaż log z działania.

Sprawdź przy okazji czy połączenie dalej będzie wywalało i napisz w jakim odstępie,napisz też czy problem występuje przy innych połączeniach.
Odpowiedz
#7
nie rozumiem o co chodzi jak napisałeś:

"Uruchom a prawego klawisza myszki jako administrator i następnie zrób restart systemu."

Możesz bardziej wyjaśnić? chodzi o wiersz poleceń (administrator)?
Odpowiedz
#8

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

Odpowiedz
#9
Zrobione wszystko jak pisałeś...

Sprawdziłem i wszystko działa jak trzeba... :-)

log z Farbara:

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]


Coś jeszcze mam zrobić?
Odpowiedz
#10
Zrób jeszcze raz nowe logi i przedstaw z FRST.txt > Addition.txt
Odpowiedz
#11
FRST:

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

Additional:

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

Shortcut:

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

Odpowiedz
#12
Do notatnika wklej i zapisz jako fixlist.txt

Kod:
CloseProcesses:
CreateRestorePoint:
URLSearchHook: [S-1-5-21-3788707431-4183721749-822431625-1001] ATTENTION ==> Default URLSearchHook is missing.
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-3788707431-4183721749-822431625-1001 -> DefaultScope {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL =
FF HKLM-x32\...\Thunderbird\Extensions: [[email protected]] - C:\Program Files 2\ESET\Mozilla Thunderbird
FF Extension: No Name - C:\Program Files 2\Mozilla Firefox\browser\extensions\{972ce4c6-7e08-4474-a285-3208198ce6fd} [Not Found]
CHR Plugin: (Native Client) - C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\40.0.2214.115\internal-nacl-plugin No File
S3 esgiguard; \??\C:\Program Files (x86)\Enigma Software Group\SpyHunter\esgiguard.sys [X]
S3 MBAMSwissArmy; \??\C:\Windows\system32\drivers\MBAMSwissArmy.sys [X]
C:\Users\Piotr\Desktop\Stare dane programu Firefox
C:\Users\Piotr\AppData\Roaming\QuickScan
C:\Users\Piotr\Desktop\bookmarks-2015-02-18.json
C:\Users\Piotr\Desktop\bookmarks.html
C:\Users\Piotr\AppData\Local\Chromium
C:\Windows\SysWOW64\sh4native.exe
C:\Windows\AF54923662584AC6A0435B5B89C6EB61.TMP
C:\Users\Piotr\AppData\Roaming\Microsoft FxCop
C:\Program Files (x86)\Enigma Software Group
C:\Users\Piotr\Downloads\SpyHunter 4.17.8 2014 PL
C:\autoexec.bat
CMD: C:\Windows\SysWOW64\regsvr32.exe /u /s C:\Windows\SysWOW64\AniGIF.ocx
C:\Windows\SysWOW64\AniGIF.ocx
EmptyTemp:

Zapisany skrypt umieść obok ściągniętego programu FRST
Następnie w programie kliknij Fix,po wykonaniu pokaż raport z tego działania.

I na koniec

Ściągnij

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

Zapisz na pulpicie,uruchom i zaznacz Remove disinfection tools,następnie kliknij Run
Program do usuwania wszelkich użytych narzędzi typu OTL.ADW.FRST i innych.

Zainstaluj z powrotem oprogramowanie zabezp. które miałeś.
Możesz też z korzystać z porad w dziale Dobór zestawu zabezpieczającego
Odpowiedz
#13
fixlog:

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]


Podsumowując: wszystko działa wcześniej!
Dzięki za pomoc! Już myślałem że będę musiał format robić
Odpowiedz
#14
Sprawdź jeszcze czy masz na pulpicie Stare dane programu Firefox,jeśli tak to usuń.
Odpowiedz
#15
Tak, już usunąłęm, to była kopia profilu FF
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości