Temperatura procesora po wymianie
#1
Hej wszystkim,otóż dziś wymieniłem sobie procesor w laptopie na
Intel Pentium Dual-Core M T2060 1.6GHz/1M/533 SL9VX (wczesniej miałem Celerona Mobile 1,6 GHz

laptop to asus a9rp

i co dziwne zauważyłem znaczny spadek temperatury nowego procesora
Srednia temperatura to Core 0 wynosi 37,core 1 wynosi 32

na celeronie srednai temperatuta to 42-45

zauważyłem także że wentylator włącza się rzadziej.

Może ma ktoś z was asusa CD(dwurdzeniowca w laptopie)i mógłby mi podac temperaturę procesora?


Jest sens abym kupował podkładkę z wiatraczkami do dodatkowego chłodzenia?
Ah zapomniał bym ...jaki programik polecacie do mierzenia temperatury cpu?
Ja używam HWmonitor
Odpowiedz
#2
Do sprawdzania temperatury procesora dobry jest: SpeedFan. Everest w wersji Home jednak nie podaje temperatury procesora.

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]


Co do chłodzenia laptopów to nie mam w tym doświadczenia, jedynie na stacjonarnym komputerze mam wodne chłodzenie.
Odpowiedz
#3
speedfan dobry, HWmonitor też
co temperatury, chyba dobrze że spadła i wiatraki nie szaleją nie
WIN11
Ventura
Odpowiedz
#4
lunatic co prawda nie mam laptopa, ale to że temperatura na Twoim obecnym procku jest niższa niż na starszym wynika zapewne z faktu że jest on wykonany w zupełnie innym, bardzo nowoczesnym procesie technologicznym dzięki czemu o wiele mniej się grzeje.
Jeśli idziesz w górę to bądź miły dla ludzi, bo możesz ich spotkać jak będziesz spadać w dół.

Ochrona RealTime: Webroot SecureAnywhere + PC Tools FW + MBAM Pro oraz Adblock Plus i McAfee SiteAdvisor
Odpowiedz
#5
dzięki za odpowiedzi,WinkWinkWinkWinkmam jeszcze jedno pytanko orientujecie się może czy wentylator się konserwuje w jakiś sposób(przeczysciłem go z kurzu i osadu na łopatkach)
Odpowiedz
#6
Cytat: Intel Pentium Dual-Core M T2060 1.6GHz/1M/533 SL9VX (wczesniej miałem Celerona Mobile 1,6 GHz

laptop to asus a9rp

i co dziwne zauważyłem znaczny spadek temperatury nowego procesora