14.10.2024, 15:13
Cześć. Moja mama otrzymała w nocy wiadomość SMS od nadawcy PAYPAL (możliwy spoofing) o treści:
PayPal: Twój kod bezpieczeństwa to (tutaj podkreślony numer 6 cyfrowy). Nie udostępniaj swojego kodu.
Podkreślony numer może być linkiem, nie sprawdzaliśmy. Mama nie ma konta PayPal. Numer telefonu przed zakupem abonamentu kilka lat temu był użytkowany
ponieważ rok po zakupie zdarzały się sytuacje, że ktoś dzwonił na ten numer i chciał rozmawiać z kimś innym niż moja mama.
Wracając do tematu, ponieważ zwietrzyłem możliwość dokonania próby jakiegoś przekrętu / oszustwa spróbowałem zalogować się najpierw na mój numer telefonu do paypala,
a potem tą samą operację wykonałem używając numeru mamy (ja również nigdy nie zakładałem sobie konta PayPal).
W obu przypadkach otrzymałem informację: Nie otrzymaliśmy jeszcze potwierdzenia Twojego numeru telefonu komórkowego. Tymczasem używaj swojego adresu e-mail.
Nie było pytania o podanie kodu bezpieczeństwa, więc uznałem, że PayPal nie ma naszych numerów w swojej bazie (jeszcze).
Zakładam więc, że kod nie został wysłany przez PayPal, jednak poza tą jedną wiadomością nie przyszły żadne inne, które by sugerowały próbę wykonania jakiegoś przekrętu z użyciem losowego numeru
numeru telefonu w stylu blokady konta czy innych bzdetów.
I tak się zastanawiam o co w tym wszystkim chodzi i czy mogę bezpiecznie odpuścić sobie dalsze małe śledztwo w temacie.
Co ciekawe, kody bezpieczeństwa rozsyłane przez PayPal są ograniczone czasowo (5 lub 10 minut) i jest to w treści SMSa. Tutaj tego nie ma, a kod wygląda na bezterminowy.
PayPal: Twój kod bezpieczeństwa to (tutaj podkreślony numer 6 cyfrowy). Nie udostępniaj swojego kodu.
Podkreślony numer może być linkiem, nie sprawdzaliśmy. Mama nie ma konta PayPal. Numer telefonu przed zakupem abonamentu kilka lat temu był użytkowany
ponieważ rok po zakupie zdarzały się sytuacje, że ktoś dzwonił na ten numer i chciał rozmawiać z kimś innym niż moja mama.
Wracając do tematu, ponieważ zwietrzyłem możliwość dokonania próby jakiegoś przekrętu / oszustwa spróbowałem zalogować się najpierw na mój numer telefonu do paypala,
a potem tą samą operację wykonałem używając numeru mamy (ja również nigdy nie zakładałem sobie konta PayPal).
W obu przypadkach otrzymałem informację: Nie otrzymaliśmy jeszcze potwierdzenia Twojego numeru telefonu komórkowego. Tymczasem używaj swojego adresu e-mail.
Nie było pytania o podanie kodu bezpieczeństwa, więc uznałem, że PayPal nie ma naszych numerów w swojej bazie (jeszcze).
Zakładam więc, że kod nie został wysłany przez PayPal, jednak poza tą jedną wiadomością nie przyszły żadne inne, które by sugerowały próbę wykonania jakiegoś przekrętu z użyciem losowego numeru
numeru telefonu w stylu blokady konta czy innych bzdetów.
I tak się zastanawiam o co w tym wszystkim chodzi i czy mogę bezpiecznie odpuścić sobie dalsze małe śledztwo w temacie.
Co ciekawe, kody bezpieczeństwa rozsyłane przez PayPal są ograniczone czasowo (5 lub 10 minut) i jest to w treści SMSa. Tutaj tego nie ma, a kod wygląda na bezterminowy.