Wyciek z Virgin Mobile
#1
Wyciek (a raczej kradzież) danych klientów Virgin Mobile
Cytat:Virgin Mobile informuje, ze doszlo do nieuprawnionego dostepu do sytemow spolki i ujawnienia danych czesci klientow, w tym Pana/Pani imienia nazwiska, numeru PESEL lub numer dokumentu tozsamosci. Prosimy uwazac na proby wyludzenia danych. Podjelismy dzialania zabezpieczajace, wiecej informacji wkrotce.
Do mnie żaden sms nie przyszedł od Virgin i na razie mam nadzieję, że miałem szczęście.
Odpowiedz
#2
W tym ataku wykorzystali złośliwe oprogramowanie - ja miałem u nich nr ale wyemigrowałem do a2mobile.
Vergin mobile podaje : że jeżeli Twoje dane zostały wykradzione i nie jesteś już w tej sieci to nie dostaniesz informacje ,należy się upewnić dzwoniąc do Verginu Smile
Odpowiedz
#3
Jeden z moich numerów jest w Virgin Mobile, więc raczej powinienem dostać, ale może nie należę do pechowej, 12,5% części klientów pre-paid. Mam nadzieję, że tryb samolotowy włączony wczoraj wieczorem i w nocy nie jest powodem niedostania smsa w dzień.
Odpowiedz
#4
Moja kuzynka dostała smsa Sad
Ten atak hakerski spowodował nie uważny informatyk Vergin Mobile który przez przypadek zainstalował malware - jakaś strona takie info podała
Odpowiedz
#5
Napisałem do Vergin Mobile po 13 czy moje dane wyciekły podając swój nr telefonu - o 14:30 dostałem od Vergin Mobile smsa : Twoje dane zostały wykradzione ..... - o mnie zapomnieli co za patałachy (mam w innej sieci nr) - gdybym nie napisał do nich to pewnie by mnie nie poinformowali. W banku powiedzieli że pesel + imię i nazwisko to nie wystarczy żeby wsiąść kredyt w banku - ale gdyby mieli wtykę to pewnie by poszło , jedynie co mogą to zarejestrować jakiś nr telefonu na mój pesel - nie wiem czy seria dowodu jest wymagana do wzięcia nr na abonament (oby wymagali Smile)
Odpowiedz
#6
Nie martw sie panowie z 3 strony już będą wiedzieć jak te dane wykorzystać... licz tylko na to że by takiej ilości obrobionych danch zgubisz sie w tłumie i zaczną obrabiać kogoś innego...
Warstwy ochrony

1)Ograniczenie/blokowanie dostępu do danych/aplikacji
2)Odizolowanie i tworzenie osobnych baz danych/aplikacji
3)Kopia zapasowa systemu/ważnych danych.
4)Wykrywanie i kasowanie wirusów/złośliwych aplikacji.
Odpowiedz
#7
Nie jestem w Virgin od kilku lat, ale i tak otrzymałem SMS. Chwilówki będą miały ruch...
Odpowiedz
#8
Napisałem do obecnego operatora by powiadomił mnie na czas gdy : duplikat sim czy opuszczenie obecnego operatora.
Na nic się zda wymiana dowodu osobistego gdy peselu i tak nie wymienią rozumiem gdyby podawało się serie dowodu

(26.12.2019, 16:00)bluszcz napisał(a): Wyciek (a raczej kradzież) danych klientów Virgin Mobile
Cytat:Virgin Mobile informuje, ze doszlo do nieuprawnionego dostepu do sytemow spolki i ujawnienia danych czesci klientow, w tym Pana/Pani imienia nazwiska, numeru PESEL lub numer dokumentu tozsamosci. Prosimy uwazac na proby wyludzenia danych. Podjelismy dzialania zabezpieczajace, wiecej informacji wkrotce.
Do mnie żaden sms nie przyszedł od Virgin i na razie mam nadzieję, że miałem szczęście.

i co dostałeś ? Grin
Odpowiedz
#9
(28.12.2019, 00:30)Sillo napisał(a): Napisałem do obecnego operatora by powiadomił mnie na czas gdy : duplikat sim czy opuszczenie obecnego operatora.
Na nic się zda wymiana dowodu osobistego gdy peselu i tak nie wymienią rozumiem gdyby podawało się serie dowodu

(26.12.2019, 16:00)bluszcz napisał(a): Wyciek (a raczej kradzież) danych klientów Virgin Mobile
Cytat:Virgin Mobile informuje, ze doszlo do nieuprawnionego dostepu do sytemow spolki i ujawnienia danych czesci klientow, w tym Pana/Pani imienia nazwiska, numeru PESEL lub numer dokumentu tozsamosci. Prosimy uwazac na proby wyludzenia danych. Podjelismy dzialania zabezpieczajace, wiecej informacji wkrotce.
Do mnie żaden sms nie przyszedł od Virgin i na razie mam nadzieję, że miałem szczęście.

i co dostałeś ? Grin
Nie. Wyślę zapytanie do Virgin na początku przyszłego tygodnia.
Odpowiedz
#10
Aktualizacja artykułu na niebezpieczniku:
Cytat:Aktualizacja 30.12.2019 14:56
Urząd Ochrony Danych Osobowych poinformował, że skontroluje Virgin Mobile Polska. Kontrola ma na celu “dokładne ustalenie okoliczności tej sprawy”. Ciekawe czy Virginowi grozi kara? Nie jest to wykluczone zważywszy na to, że rekordowa kara dla Morele.net też została nałożona na firmę będącą ofiarą ataku.
Przy okazji UODO przypomniał, że w przypadku operatorów telekomunikacyjnych powiadomienie Prezesa UODO o naruszeniu powinno nastąpić nie później niż 24 godziny po jego wykryciu (jeśli jest to wykonalne). Obowiązek taki został nałożony na dostawców publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, a termin ten wynika z art. 2 ust. 2 rozporządzenia Komisji (UE) nr 611/2013. Termin ten jest krótszy niż czas wskazany w RODO – przedsiębiorcy telekomunikacyjni powinni dołożyć wszelkich starań, aby przesłać wymagane prawem informacje w terminie 24, a nie 72 godzin.

Ciekawi mnie czy UODO przejrzy się jak długo VM przetrzymuje dane po zaprzestaniu korzystania z usług tego operatora. Inna sprawa, że nie zdziwię się, gdyby inni operatorzy też trzymali sobie dane dłużej niż powinni, ale może właśnie teraz jest moment na zmiany.
Odpowiedz
#11
Zaczną się znowu telefony z prezentacją garów akurat w naszym mieście. Wink
"wylosowaliśmy pana numer" Grin
Odpowiedz
#12
(31.12.2019, 10:44)Waldi napisał(a): Zaczną się znowu telefony z prezentacją garów akurat w naszym mieście. Wink
"wylosowaliśmy pana numer" Grin
Jeśli komuś wykradli PESEL i numer dowodu niechciani telemarketerzy to najmniejszy problem.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości