Nie wczytują się strony
#1
Mam pytanie do Szanownych Forumowiczów :
Otóż w Firefox'ie korzystam z rozszerzenia "Quick Dial",gdzie mam zapisanych szereg zakładek.
Nigdy nie było problemu z ich otwieraniem ; pojawił się dzisiaj.
Więcej jak 70 % zakładek nie otwiera się - dostaję taki komunikat :

Nie udało się nawiązać bezpiecznego połączenia

Podczas łączenia z serwerem safegroup.pl wystąpił błąd. Certyfikat uczestnika komunikacji ma nieprawidłowy podpis. Kod błędu: SEC_ERROR_BAD_SIGNATURE

    Żądana strona nie może zostać wyświetlona, ponieważ nie udało się potwierdzić autentyczności otrzymanych danych.
    Proszę poinformować właścicieli witryny o tym problemie

Pytanie : co się dzieje ? Gdzie tkwi problem ? Jak go rozwiązać ?
Zaznaczę,że z otwieraniem tychże stron nie mam problemów w Vivaldi , Google Chrom...tylko w Firefox.
Odpowiedz
#2
Nie masz żadnego programu filtrującego np adguard, kaspersky itp ?

Spróbuj wyczyścić pamięć podręczna przeglądarki a jak nie pomoże to reset liska.
Odpowiedz
#3
(22.07.2018, 17:18)zord napisał(a): Nie masz żadnego programu filtrującego np adguard, kaspersky itp ?

Spróbuj wyczyścić pamięć podręczna przeglądarki a jak nie pomoże to reset liska.

Wyczyszczone wszystkie dane ; bez zmian.
Zainstalowany tylko Bitdefender Internet Security 2019 / z promocji.
Nic nie pomaga..zastanawiam się dlaczego tylko firefox ?,a nie ma kłopotu z innymi przeglądarkami.
Reset liska nie wchodzi w rachubę : stracę całą pojemność zapisanych zakładek w Quick Dial.
Odpowiedz
#4
Może, hmmm, może odinstaluj BitDefendera, zrób restart kompa i sprawdź czy coś się zmieniło (albo wyłącz w bitdefenderze ochronę przeglądarki - jeśli się da - i sprawdź czy coś się zmieniło).
Post sprawdzony przez  Arcabit Internet Security
Odpowiedz
#5
(22.07.2018, 19:19)A11-11Q napisał(a): Może, hmmm, może odinstaluj BitDefendera, zrób restart kompa i sprawdź czy coś się zmieniło (albo wyłącz w bitdefenderze ochronę przeglądarki - jeśli się da - i sprawdź czy coś się zmieniło).

"albo wyłącz w bitdefenderze ochronę przeglądarki - jeśli się da"..chyba się nie da ; nie ma takiej opcji wyłączenia wyłącznie ochrony firefoxa / vivaldi i google chrome otwierają bez kłopotu/.
Nie mam pomysłu na dalsze działania..
Odpowiedz
#6
Firefox korzysta z własnej bazy certyfikatów chrome i forki używają też tych systemowych i tam bitdefender podmienia do firefoxa też powinien dodać ale czasem nie dodaje i potem jest kłopot.

https://www.bitdefender.com/support/what...-1090.html
Odpowiedz
#7
(22.07.2018, 21:12)zord napisał(a): Firefox korzysta z własnej bazy certyfikatów chrome i forki używają też tych systemowych i tam bitdefender podmienia do firefoxa też powinien dodać ale czasem nie dodaje i potem jest kłopot.

https://www.bitdefender.com/support/what...-1090.html

Odinstalowałem firefoxa i ponownie zainstalowałem.
Niestety wszystkie rozszerzenia są utracone...wsjo od nowa !
Wygląda na to,że strony które się nie otwierały,po przeinstalowaniu powróciły do normy i wszystko jest OK.
Ustawienia personalne to długi czas....ehh
Dziękuję za podpowiedzi..
Odpowiedz
#8
A synchronizacja i kopia zapasowa gdzie ? Tongue
Odpowiedz
#9
(22.07.2018, 21:23)zord napisał(a): A synchronizacja i kopia zapasowa gdzie ? Tongue

Synchronizacja nie zadziałała, a i backup zrobiony jakiś czas temu przy pomocy programu zebNet Backup for Firefox także nie pomógł.
Jak napisałem,problem rozwiązał się po przeinstalowaniu przeglądarki.
Jeszcze raz wszystkim dziękuję za uwagi.
Odpowiedz
#10
@ryszard11 Teraz doczytałem, następnym razem przed ponowną instalacją, załóż drugi profil i zobacz czy zadziała.
Odpowiedz
#11
Firefox trzyma całe profile na dysku w folderze użytkownika. Po reinstalacji zakłada nowy domyślny profil ale żaden problem żeby odtworzyć połączenie ze starym profilem. Profile nie są usuwane podczas deinstalacji firefoxa. Może w nowych wersjach doszła opcja deinstalacji wraz z usunięciem danych użytkownika, ale jeżeli nawet to jest opcjonalna - trzeba ręcznie to wybrać.
Problem mogą stanowić dodatki, dlatego, że ta informacja jest przechowywana w trochę zawiły w firefoxie sposób i generalnie po odtworzeniu połączenia z istniejącym profilem dodatki nie będą traktowane jako zainstalowane. Ale to chyba także da się naprawić - zainstalować wymagane dodatki i jeszcze raz nadpisać profil (wcześniej zrobić sobie kopię całego folderu). Tutaj pewną wygodę stanowią narzędzia do robienia kopii całych profili - one odzyskują także dodatki.
Odpowiedz
#12
Jak każda przeglądarka np. Google Chrome
Profile znajdują się w appdata, wiec kwestia dopisania na przykład nazwaprofilu.old
Chodziło mi tylko o to by właściciel wątku sprawdził po założeniu nowego profilu czy problem występuje czy też nie, za nim wziął odinstalował przeglądarkę.
Na to samo wyszło, gdyż jak sam piszesz, zakładany jest nowy profil.
Odpowiedz
#13
(24.07.2018, 17:48)dolar444 napisał(a): Jak każda przeglądarka np. Google Chrome
...
Na to samo wyszło, gdyż jak sam piszesz, zakładany jest nowy profil.

Każda przeglądarka jakoś te dane przechowuje, ale polemizowałbym ze stwierdzeniem "jak każda".

Nie wyszło na to samo, gdyż autor utracił dane swojego starego profilu i ewidentnie nie był świadomy, że jego profil wciąż w stanie nienaruszonym leży na dysku twardym. Autor naprawił problem z nieładowaniem się stron https (dla mnie błąd wyglądał na złe ustawienie zegara, ale inne programy działały poprawnie więc to nie to) ale wciąż nie wiadomo czy winny był uszkodzony profil czy też firefox wymagał odinstalowania.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości