11.10.2017, 18:39
Pewnie niektórzy pamiętają jeszcze firmę KnowBe4 i ich narzędzie RanSim, o którym
Raport "Top 10 Global Phishing Email Subject Lines" za 3 kwartał 2017 na podstawie dziesiątek tysięcy symulacji fałszywych wiadomości e-mail wskazuje 10 najbardziej popularnych przedmiotów/tematów, które powodują naszą zgodę na dalsze szkodliwe działanie. Niektóre, jak dostawa paczki są i u nas powszechne, ale ten powiadamiający o naruszeniu/kradzieży danych to już perfidia
Wyniki prezentuje infografika, z której wynika również, że najczęstszymi serwisami, które wymuszają naszą szkodliwą akceptację to LinkedIn i Amazon
Źródło
Dla porównania wyniki za II kwartał 2017
[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]
na forum...tym razem wspominam o nich w związku z raportem z badań nad powodami, dla których ulegamy tak powszechnemu dziś phishingowi. To najbardziej teraz chyba powszechny wektor i sposób ataku, który odpowiedzialny jest za infekcje nie tylko indywidualnych użytkowników, ale również...a może przede wszystkim...infrastruktury firmowej.Raport "Top 10 Global Phishing Email Subject Lines" za 3 kwartał 2017 na podstawie dziesiątek tysięcy symulacji fałszywych wiadomości e-mail wskazuje 10 najbardziej popularnych przedmiotów/tematów, które powodują naszą zgodę na dalsze szkodliwe działanie. Niektóre, jak dostawa paczki są i u nas powszechne, ale ten powiadamiający o naruszeniu/kradzieży danych to już perfidia
Cytat:1 Official Data Breach Notification -- 14 percent
2 UPS Label Delivery 1ZBE312TNY00015011 -- 12 percent
3 IT Reminder: Your Password Expires in Less Than 24 Hours -- 12 percent
4 Change of Password Required Immediately -- 10 percent
5 Please Read Important from Human Resources -- 10 percent
6 All Employees: Update your Healthcare Info -- 10 percent
7 Revised Vacation & Sick Time Policy -- 8 percent
8 Quick company survey -- 8 percent
9 A Delivery Attempt was made -- 8 percent
10 Email Account Updates -- 8 percent
Wyniki prezentuje infografika, z której wynika również, że najczęstszymi serwisami, które wymuszają naszą szkodliwą akceptację to LinkedIn i Amazon
Źródło
[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]
Dla porównania wyniki za II kwartał 2017
Cytat:
- Security Alert – 21%
- Revised Vacation & Sick Time Policy – 14%
- UPS Label Delivery 1ZBE312TNY00015011 – 10%
- BREAKING: United Airlines Passenger Dies from Brain Hemorrhage – VIDEO – 10%
- A Delivery Attempt was made – 10%
- All Employees: Update your Healthcare Info – 9%
- Change of Password Required Immediately – 8%
- Password Check Required Immediately – 7%
- Unusual sign-in activity – 6%
- Urgent Action Required – 6%
[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]
"Bezpieczeństwo jest podróżą, a nie celem samym w sobie - to nie jest problem, który można rozwiązać raz na zawsze"
"Zaufanie nie stanowi kontroli, a nadzieja nie jest strategią"
"Zaufanie nie stanowi kontroli, a nadzieja nie jest strategią"