Pekao24 - niezrozumiałe problemy ze stroną logowania
#1
Nie wiem, czy ktoś z Was spotkał się z podobnymi objawami...jeśli tak i udało się to rozwiązać, proszę o jakieś informacje i wskazówki. W czym rzecz
- od ok. 2 tygodni, może nieco mniej...trudno mi to określić dokładnie...mam problem z otwarciem strony logowania do konta na Pekao24 (bank PKO SA)
- strona ładuje się baaardzo długo i jeśli już się wyświetli...zamiast komunikatu o przekroczeniu czasu...to wyświetla się jakby w jakimś uproszczonym trybie HTML...wszystko jedno pod drugim w linijkach, jakieś linki ale nie da się wejść na konto bankowe
- rzecz dzieje się na XP i Viście na pewno na Firefoksie,na steraj Operze, na innych wynalazkach, które te systemy obsługują strona się ładuje...i nic
- dziwne, że strona banku na tych obydwu systemach ładuje się na IE, choć jakby wolniej
- na Win 7 wszystko działa OK na Firefoksie.
Czy ktoś wie, czy bank zmienił jakieś zasady bezpieczeństwa?...dzwoniłem na infolinię i rozmawiałem w tej sprawie z dwoma osobami...obydwie potwierdziły, że nic się nie zmieniło i że nie było podobnych sygnałów.
"Bezpieczeństwo jest podróżą, a nie celem samym w sobie - to nie jest problem, który można rozwiązać raz na zawsze"
"Zaufanie nie stanowi kontroli, a nadzieja nie jest strategią"
Odpowiedz
#2
U mnie działa jak złoto.
Człowiek, któremu zazdroszczą najlepszych pomysłów na sygnatury...
Odpowiedz
#3
Ichito, Pekao SA regularnie od grudnia zalicza pady. Nasilenie problemów występuje w okolicach 10 dnia każdego miesiąca między godziną 9 a 13. Biorąc pod uwagę fakt, że Pekao obsługuje sporą część przedsiębiorców, to pewnie księgowe robią przelewy wynagrodzeń i zawieszają system Grin.

Doświadczałem takich problemów jak, brak możliwości zalogowania, wylogowanie zaraz po zalogowaniu, brak rachunków (zeżarło mi nawet rachunek techniczny kredytu), baaa, najciekawsza sytuacja była wtedy, gdy autoryzowałem przelew, dostałem komunikat o błędzie, a pieniądze zeszły z salda i nawet na wyciągu był wpis. Szczęśliwie, pieniądze dotarły do odbiorcy.
W ogóle kolejnym absurdem jak na XXI wiek jest to, że w nocy (od 3 do 4) nie działają karty, Peopay, system transakcyjny. Jesteś odcięty od pieniędzy.

A jeżeli jesteśmy na forum o bezpieczeństwie, to powiem że Pekao jest bodaj jedynym bankiem, który ma token sprzętowy do autoryzacji zleceń. Polecam go, działa super Wink.


Mimo wszystko, bank działa równie żenująco jak nasze państwo: nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?
(05.03.2017, 18:37)ichito napisał(a):

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

(bank PKO SA
Jest Pekao SA i PKO BP (SA) Tongue
1. Zawsze mam rację.
2. Jeśli nie mam racji, patrz pkt 1.
Odpowiedz
#4
U mnie też stwierdzam problemy z Pekao SA
Odpowiedz
#5
ichito takie problemy mogą powodować aplikacje w chrome lub nie które programy które działają w tle (real time)
Odpowiedz
#6
Nie mam Chrome...to Firefox, a dzieje sie nawet na gołym systemie czyli bez zabezpieczeń w tle (w skrajnym przypadku działał jedynie 1 proces SD).
"Bezpieczeństwo jest podróżą, a nie celem samym w sobie - to nie jest problem, który można rozwiązać raz na zawsze"
"Zaufanie nie stanowi kontroli, a nadzieja nie jest strategią"
Odpowiedz
#7
Zmień bank to porażka znajomy potwierdza ten sam przypadek..
Warstwy ochrony

1)Ograniczenie/blokowanie dostępu do danych/aplikacji
2)Odizolowanie i tworzenie osobnych baz danych/aplikacji
3)Kopia zapasowa systemu/ważnych danych.
4)Wykrywanie i kasowanie wirusów/złośliwych aplikacji.
Odpowiedz
#8
A tam zmień bank, i zraz porażka, sam mam w tym banku konto od długiego czasu.

I sam miewałem takie problemy też, ale ostatnio nie mam tego typu problemów nawet teraz ani Edge, ani Chrome ani Firefox.

Cache przeglądarki kasowałeś ? Ja na to sposób znalazłem bynajmniej u mnie działa, jeżeli strona widzę długo się ładuje, to odświeżam ją raz jeszcze a jak się ładuje to otwieram raz jeszcze w drugiej zakładce, i przeważnie w ten sposób udawało mi się dostać na bank bez problemowo.

Wiem ze Firefox miewał takie też zagrania u mnie kiedyś przeto też wyleciał. A tak zapytam się, z ciekawości przeinstalowałeś na którymś z systemów (Vista/XP) przeglądarkę ?
Odpowiedz
#9
Może to jeszcze wina providenta ale to bardzo mało prawdopodobne stosuje jakieś dziwne filtry na ip użytkownikó aby zwiększyć bezpieczeństwo ale zazwyczaj to płatna usługa i dość słaba Grin
Warstwy ochrony

1)Ograniczenie/blokowanie dostępu do danych/aplikacji
2)Odizolowanie i tworzenie osobnych baz danych/aplikacji
3)Kopia zapasowa systemu/ważnych danych.
4)Wykrywanie i kasowanie wirusów/złośliwych aplikacji.
Odpowiedz
#10
Można powiedzieć ze może to być wina na ten moment DNS. Właśnie Ichito zmień DNS na googla 8.8.8.8 8.8.4.4 czy opendns od Cisco 208.67.222.222 208.67.220.220
I zerknij w tedy, chodź myślę ze to też nie raczej to.

@Quassar "Providenta" ?? Grin Nie Providera ?
Odpowiedz
#11
Nie próbowałem niczego czyścić ekstra, bo mam ustawione przeglądanie w trybie prywatnym...ale nie zaszkodzi spróbować Smile
Wchodziłem na stronę na różne sposoby - z ulubionych, z adresu wpisanego ręcznie, z wyszukiwarki, z innej strony tego banku...objawy i efekty były takie same lub podobne.
Nie zmieniałem od 2-3 miesięcy przeglądarki...jakoś pod koniec roku przeszedłem na dystrybucję ESR w wersji portable. Wszystko działało OK nawet po ostatniej aktualizacji z przełomu stycznia i lutego.
"Bezpieczeństwo jest podróżą, a nie celem samym w sobie - to nie jest problem, który można rozwiązać raz na zawsze"
"Zaufanie nie stanowi kontroli, a nadzieja nie jest strategią"
Odpowiedz
#12
Pekao ma regularnie awarie, pisałem nawet o tym tutaj ponad miesiąc temu:

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]


(07.03.2017, 13:12)dolar444 napisał(a):

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

A tam zmień bank, i zraz porażka, sam mam w tym banku konto od długiego czasu.
Porażka, porażka, porażka. Pekao łamie ustawę o prawie bankowym z całą premedytacją, owszem uciekli ostatnio spod topora UOKIK, ale teraz nie będzie tak łatwo, bo ustawa twardo reguluje terminy przekazywania informacji bankowych, o których mowa w art 105 pr. bank.
1. Zawsze mam rację.
2. Jeśli nie mam racji, patrz pkt 1.
Odpowiedz
#13
Dobra...coś pokombinuje w domu...dzięki za sugestie.
Co do banku...jestem tam "naście lat"...mam konta, kredyty, karty...wiem, że to nie jest bank cud-miód, ale w obecnej sytuacji trudno mi zmieniać go na inny.
"Bezpieczeństwo jest podróżą, a nie celem samym w sobie - to nie jest problem, który można rozwiązać raz na zawsze"
"Zaufanie nie stanowi kontroli, a nadzieja nie jest strategią"
Odpowiedz
#14
Mi by nie bylo obojętne z jakiego banku korzystam i jeśli coś nie funkcjonuje to bym tego nie bagatelizował..
Co prawda nie mam jakiś ciężkich pieniędzy na koncie ale jakaś tam sumka odłożona jest i jeżeli bym miał problem z notorycznym zalogowaniem sie do serwisu to prawie jak bym nie miał dostępu do własnych pieniędzy.. co nie jest zbyt fajne i gonić po bankomatach i iść do sklepu to jednak czasu zabiera i tu dużo zwłaszcza jak masz wykonać kilka różnych przelewów do firm porozwalanych po całym mieście.
Warstwy ochrony

1)Ograniczenie/blokowanie dostępu do danych/aplikacji
2)Odizolowanie i tworzenie osobnych baz danych/aplikacji
3)Kopia zapasowa systemu/ważnych danych.
4)Wykrywanie i kasowanie wirusów/złośliwych aplikacji.
Odpowiedz
#15
(07.03.2017, 13:56)Tajny Współpracownik napisał(a):

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

Pekao ma regularnie awarie, pisałem nawet o tym tutaj ponad miesiąc temu:

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]


Tu masz racje jak najbardziej. Zgadzam się. Jeżeli chodzi o logowanie na stronie to tak i nie zaprzeczam.


Cytat:Porażka, porażka, porażka. Pekao łamie ustawę o prawie bankowym z całą premedytacją, owszem uciekli ostatnio spod topora UOKIK, ale teraz nie będzie tak łatwo, bo ustawa twardo reguluje terminy przekazywania informacji bankowych, o których mowa w art 105 pr. bank.

Powiem tak nie mówię ze tak nie jest, przyznam się nie śledziłem tego typu spraw nie czytałem, moze mój błąd, ale cóż są czasem o wiele ważniejsze sprawy w życiu.

Co do przenoszenia, moze im bym sam się nad tym zastanowił, ale cóż podobnie jak Ichito mam, dla tego nie jest od tak zamknąć rachunek i założyć gdzie indziej.
Miałem rodziców co tak zrobili, bo byli zmuszeni no przyznam papirologii gdzieniegdzie było, by zmienić stary na nowy rachunek bankowy.

PS. Ichito i jak próby ?
Odpowiedz
#16
Zamiast PKO SA To polecam Haiz --->>>

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

(brak opłat)
Odpowiedz
#17
Ichito zobacz jak Cię Tibson odmłodził!
1. Zawsze mam rację.
2. Jeśli nie mam racji, patrz pkt 1.
Odpowiedz
#18
Z tymi rekomendacjami to bym uważał - kiedyś, po tym, jak mój bank wycofał konto dla studentów (zostały mi tylko bankomaty wewnętrzne bez prowizji, wyższe opłaty itp.) Szukałem możliwości zmiany. W mniej-więcej w tym samym momencie Polityka wypuściła artykuł na ten temat z serii "Eduator Ekonomiczny". Wnioski mieliśmy, ja i autor publikacji, podobne - banki co chwila zmieniają reguły, oplaty i regulaminy, tak, żeby zwykły człowiek nie byl w stanie tego ogarnąć. A jeśli ktoryś ma jakąś super-ofertę, wyraźnie lepszą, to szarpie konsumentów pod swoją strzechę i zaraz ją zmieni.
Tak więc z bankami jak z Antimalware - za dużo tego, żeby jednoznacznie powiedzieć co jest najlepsze Suspicious
Człowiek, któremu zazdroszczą najlepszych pomysłów na sygnatury...
Odpowiedz
#19
Na razie nie ruszam się z tego banku...jak TW kiedyś powiedział, sentymentalny jestem Smile
A bardziej serio...nie che mi się zwyczajnie szukać czegoś konkurencyjnego, a priorytetem nie jest dla mnie wysokość opłat lub ich brak albo inne wodotryski jak aplikacje mobilne Smile Skądinąd podany wyżej przykład HAIZ wygląda faktycznie nieco zabawnie Smile
"Bezpieczeństwo jest podróżą, a nie celem samym w sobie - to nie jest problem, który można rozwiązać raz na zawsze"
"Zaufanie nie stanowi kontroli, a nadzieja nie jest strategią"
Odpowiedz
#20
Haiz jest dla młodych (tak mi powiedział facet w odziale Alior Bank) Więc dla tego ich stronka wygląda nieco zabawnie Smile
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości