Nastolatkowie oglądają Youtube przez kilka godzin każdego dnia
#1
Pierwsze pokolenie które dorastało razem z internetem ma już ponad trzydzieści lat. Internet zmienia się, wraz z nim nawyki każdego nowego pokolenia. Jedną z najważniejszych zmian jest ogromna ilość wideo w sieci. Dzisiaj szacuje się, że każdej minuty, do serwisu Youtube trafia trzysta godzin wideo. Według badań przeprowadzonych w roku 2011, do serwisu każdej minuty dodawano około trzydziestu godzin plików wideo – to dziesięciokrotny wzrost w ciągu pięciu lat.

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

W ciągu tych czterech lat zmienił się również sposób korzystania z Youtube. Obecnie, dwadzieścia procent nastolatków (w wieku 16−19 lat) twierdzi, że spędza na oglądaniu wideo w tym serwisie ponad trzy godziny dziennie, w roku 2011 odsetek wynosił zaledwie siedem procent. Pierwsze pokolenie internetu, nazwane „digital natives” spędza swój wolny czas w inny sposób. Zaledwie dziewięć procent dzisiejszych 30-34-latków przyznało że korzysta z YouTube przynajmniej trzy godziny dziennie. Dzisiejszych nastolatków często opisuje się jako „streaming natives” – to uzasadnione: czterdzieści sześć procent z nich spędza na Youtube ponad godzinę dziennie.

Nastolatkowie oglądają wideo na różnych platformach, pięćdziesiąt procent czasu przeznaczonego przez nich na oglądanie wideo przypada na urządzenia przenośne – to znacząco więcej niż w przypadku innych grup wiekowych. Na same smartfony przypada aż dwadzieścia osiem procent ogólnego czasu czasu oglądania wideo. „Streaming natives” to jedyna grupa wiekowa spędzająca swój czas przed smartfonem częściej niż przed jakimkolwiek innym urządzeniem. Co ciekawe, szesnaście procent współczesnych nastolatków korzysta ze streamingu muzyki więcej niż trzy godziny dziennie, to więcej niż każda inna grupa wiekowa.

Wnioski zawarte w raporcie „10 Hot Consumer Trends for 2016" pochodzą z ConsumerLab, globalnego program badawczego firmy Ericsson. Dotyczą szerokiego zakresu opinii konsumentów. Najszerzej reprezentowany, pierwszy z trendów odzwierciedla zdanie 1,1 miliarda ludzi z 24 krajów. Ostatni z trendów na liście jest reprezentatywny dla 46 milionów użytkowników smartfonów, mieszkających w 10 dużych miastach.

Źródło: Ericsson
Odpowiedz
#2
Dlatego młodzież w dzisiejszych czasach nie ma w większości bladego pojęcia o prawdziwym życiu...to pokolenie głupców. I nie chodzi mi o jakieś bardzo skomplikowane sprawy, ale o zwykły brak podstawowych faktów, brak rozsądku, niemal zerowa zdolność do przewidywania konsekwencji rzeczy, które robią.
"Bezpieczeństwo jest podróżą, a nie celem samym w sobie - to nie jest problem, który można rozwiązać raz na zawsze"
"Zaufanie nie stanowi kontroli, a nadzieja nie jest strategią"
Odpowiedz
#3
Zgadzam się z Tobą Grin
Odpowiedz
#4
Zapomniałeś dodać 'jako młody Polak' Grin

Jak dla mnie to zalatuje zgredzeniem. Moje pokolenie nie miało dostępu do netu, to było krytykowane za oglądanie TV bez przerwy. Prawdopodobnie w Twoim pokoleniu wielu się obrywało, że co oni z życia wiedzą, jak swojego na roli nie odpracowali, a elektryczne maszyny wszystko odwalają za człowieka.
Człowiek, któremu zazdroszczą najlepszych pomysłów na sygnatury...
Odpowiedz
#5
A wcześniej za to, że się młodzież pałętała, szaber na działkach robiła itp. - a przynajmniej takie rzeczy słyszę czasami od własnych rodziców Wink
Jest jednak pewna różnica między tymi.... etapami pokoleniowymi nazwijmy to. Takie wyjście na jabłka sąsiada to jednak w grupie, realnie i z realnymi ludźmi. Oglądanie filmików na netach, kontakt przez facebooka itp.. to już co innego, ta bezpośredniość gdzieś ucieka. Człowiek nie jest natomiast istotą, która jest w stanie sobie poradzić z tym, co sobie sama stworzyła.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości