05.05.2015, 06:43
Dla zainteresowanych i używających smartfony
Cytat:Próby pozbycia się aplikacji zainstalowanych w telefonie komórkowym kupionym u operatora mogą zakończyć się utratą gwarancji!
Pan Maciej kupił smartfona Samsung GT-S7560 wraz z abonamentem w sieci Play. W telefonie operator zainstalował kilka aplikacji, np. nawigację lub odtwarzacz muzyki. By z nich dłużej korzystać, trzeba wykupić abonament. Klient nie chciał, więc próbował je usunąć.
- Na infolinii sieci Play powiedziano mi, że to niemożliwe. Jeżeli zajmę się tym na własną rękę, utracę gwarancję - mówi pan Maciej. Podobną informację uzyskał w punkcie obsługi klienta. - Skoro co miesiąc płacę abonament, to dlaczego nie mogę decydować o zawartości własnego telefonu?
Marcin Gruszka, rzecznik sieci Play - Instalujemy aplikacje, aby pokazać klientom dodatkowe możliwości smartfona. Wielu klientów z nich korzysta, a Ci, który nie chcą, mogą je odinstalować. Możliwe to jest w większości telefonów, szczególnie tych nowych - dodaje Gruszka.
Jakie to modele? Nie wiadomo. Usuwanie aplikacji od operatora jest również niemożliwe w sieci Plus - jak twierdzi infolinia firmy. Taką możliwość oferuje jedynie Orange i T-Mobile.
Witold Tomaszewski, ekspert Telepolis.pl - Operatorzy ładują do telefonów coraz więcej aplikacji, licząc na większe przychody. Może to być denerwujące, aczkolwiek taką aplikację można wyłączyć - choć nie usunąć - i nie wpływa ona na działanie telefonu. Użytkownicy w większości się do nich przyzwyczaili. Raczej nie ma co oczekiwać, że operatorzy z tego zrezygnują.
[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]
"Bezpieczeństwo jest podróżą, a nie celem samym w sobie - to nie jest problem, który można rozwiązać raz na zawsze"
"Zaufanie nie stanowi kontroli, a nadzieja nie jest strategią"
"Zaufanie nie stanowi kontroli, a nadzieja nie jest strategią"