(07.01.2018, 20:45)Lex napisał(a):Kolego - "Lex" masz w niku a jakieś dziwne rzeczy piszesz o "domniemaniu niewinności". To nie prawo karne. Tu chodzi o odpowiedzialność zarówno producenta za wady fizyczne towaru, jak i sprzedawcy wobec konsumenta z tytułu niezgodności z umową. Chodzi o wadę (błąd) sprzętową (konstrukcyjną) procesorów Intela (i nie tylko Intela). Niezależnie od trybu dochodzenia roszczenia, z którego skorzysta konsument odpowiedzialność sprzedawcy ma wobec niego charakter bezwzględny oparty o zasadę ryzyka, (a nie zasadę winy). Zarówno w prawie polskim, jak i unijnym. Termin odpowiedzialności więc nie będzie od daty, kiedy Intel się dowiedział, a Intel odpowiada bezwzględnie przez dwa lata od terminu zakupu i nie ma przeproś.[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]
@rogacz: No tak dobrze to raczej nie bedzie. Jest coś takiego jak "domniemanie niewinności"*, więc do czasu konkretnej udowodnionej daty dnia w którym Intel dowiedział się o wadzie swoich procesorów raczej firma nie poniesie konsekwencji.
Co innego gdy dana osoba dokonała zakupu "po" owej dacie - wtedy myślę powinna następić jakaś rekompensata.
*) Przynajmniej w prawodawstwie polskim.
Link do Gizmodo z tekstem o amerykańskich procesach:
[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]
Zemana AntiLogger+SS Premium+Shadow Defender+Dashlane+StartupStar+Keriver 1-Click Restore Free