SafeGroup
Problem z komputerem - Wersja do druku

+- SafeGroup (https://safegroup.pl)
+-- Dział: Forum ogólne (https://safegroup.pl/forum-6.html)
+--- Dział: Sprzęt (https://safegroup.pl/forum-21.html)
+--- Wątek: Problem z komputerem (/thread-7564.html)



Problem z komputerem - michaaaal1 - 09.11.2013

Witam,
Komputer wrócił wczoraj z naprawy (powód: zero reakcji przy włączaniu) i działał tak jak należy. Dzisiaj próbuję go włączyć i znowu jest ten sam problem. Wymieniona była płyta główna.

Mój sprzęt:

1 Dysk Seagate Dysk Seagate 1TB, SATAIII, 7200RPM, 64MB cache (ST1000DM003)
2 Pamięć Crucial Ballistix 8GB (2x4GB) DDR3 1600MHz CL(9-9-9-24) Unbuffered NON-ECC 1.5V (BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU)
3 Procesor Intel CORE I5-4670 3.4GHz LGA1150 BOX HASWELL BX80646I54670
4 Karta graficzna Gigabyte GeForce GTX 760 OC, 2GB DDR5 (256 Bit), HDMI, DP, DVI, BOX rev 2.0. (GV-N760OC-2GD)
5 Płyta główna MSI B85-G43 Sc LGA1150 Intel B85, 4CrazeDR3, VGA, GbLAN, ATX HASWELL
6 Zasilacz SilentiumPC Deus M1 550W PSU 80Plus Bronze Modular 4xPEG SPC088
7 Obudowa SilentiumPC Brutus 410 Pure Black AT X/SSD (BT-410)
8 Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 PL 64-bit OEM (GFC-02062) GFC-02062

O co tu chodzi? Znowu mam wysyłać do naprawy czy jest jakieś inne wyjście?


Re: Problem z komputerem - KaMiL - 09.11.2013

Być może coś z kośćmi RAM. Wyjmij jedną kość i spróbuj uruchomić komputer. Jeśli się nie uda, to włóż tę, co wyjąłeś i wyjmij drugą, i znowu spróbuj.


Re: Problem z komputerem - michaaaal1 - 09.11.2013

Niestety dalej zero reakcji


Re: Problem z komputerem - Eugeniusz - 09.11.2013

Zero reakcji w sensie wciskasz przycisk i komputer się nie włącza?
Hmm zasilacz? Źle zmontowana obudowa?


Re: Problem z komputerem - tommyklab - 09.11.2013

Płyta główna - obstawiam w dalszym ciągu coś nie tak (wymieniali na nową czy naprawiali?)


Re: Problem z komputerem - michaaaal1 - 09.11.2013

Tak, brak reakcji na przycisk. Raczej dobrze jest zmontowany jak wczoraj działał.
Wymienili na nową, bo dołączyli puste pudełko po płycie.


Re: Problem z komputerem - KaMiL - 09.11.2013

Cholera, źle zrozumiałem... Myślałem, że zero reakcji po uruchomieniu, a nie że w ogóle się nie uruchamia.
Sprawdzali zasilacz w tym serwisie?


Re: Problem z komputerem - michaaaal1 - 09.11.2013

Raczej wymienili tylko płytę główną.


Re: Problem z komputerem - KaMiL - 09.11.2013

Ja bym sprawdził z innym zasilaczem.


Re: Problem z komputerem - michaaaal1 - 09.11.2013

Nie mam innych zasilaczy. Tylko stary 150w


Re: Problem z komputerem - dolar444 - 10.11.2013

Jak pisali koledzy zasilacz. Pożycz od kumpla na szybko podmień i zobacz. I pytanie drugie czy kable od przycisku Power sa dobrze wsadzone w gniazdo na płycie głównej ?


Re: Problem z komputerem - michaaaal1 - 11.11.2013

Nie mam za bardzo jak pożyczyć zasilacza. Kable są dobrze podłączone na pewno. Wysyłam go jutro jeszcze raz do naprawy.


Re: Problem z komputerem - grosjean - 11.11.2013

Odłącz wszystkie kable od płyty i urządzeń (możesz zostawić podłączony napędDVD żeby było jakiekolwiek obciążenie) i sprawdź zasilacz na krótko. Jeżeli się uruchomi, a dysponujesz miernikiem, to możesz dodatkowo sprawdzić napięcia. Nie podałeś też co to za komputer. Składany na zamówienie, czy gotowiec z jakiegoś sklepu i gdzie był kupiony?


Re: Problem z komputerem - michaaaal1 - 11.11.2013

Nie działa. Komputer składany na zamówienie na morele.net


Re: Problem z komputerem - grosjean - 11.11.2013

Nie działa, czyli rozumiem że sprawdziłeś. Zatem opcje są takie że zasilacz do wymiany (silentium pc nie wiem jakie robią zasilacze, ale mogłeś wybrać spokojnie coś lepszego) i komp będzie działał. Opcja druga to zasilacz padł i mógł pociągnąć za sobą kolejne urządzenia. Temat morele.net w kwestii reklamacji kupionego komputera był już tu poruszany. Osobiście proponuje Ci odesłać go do sklepu w ramach niezgodności towaru z umową , a nie w ramach gwarancji.


Re: Problem z komputerem - KaMiL - 11.11.2013

grosjean napisał(a):silentium pc nie wiem jakie robią zasilacze, ale mogłeś wybrać spokojnie coś lepszego

Jeśli chodzi o tanie zasilacze (do 300zł), to SilentiumPC jest jedną z najlepszych opcji. Wadliwe egzemplarze czasami się zdarzają. Poza tym nie wiadomo na 100%, czy to wina zailacza


Re: Problem z komputerem - michaaaal1 - 20.11.2013

Niby czemu mam to odesłać jako niezgodności towaru z umową jak wszystkie komponenty wysłali mi takie jakie chciałem? W dodatku i tak za późno, bo na to jest chyba 10 dni od otrzymania towaru.


Re: Problem z komputerem - grosjean - 22.11.2013

10 dni to jest czasna zwrot towaru zakupionego na odległość. Dlaczego jako niezgodność towaru z umową, a nie w ramach gwarancji. Dlatego że gwarancja wydaje sprzedawca(lub producent) i określa jej warunki, natomiast niezgodność towaru z umową reguluje prawo w RP (zazwyczaj druga opcja jest korzystniejsza). Koszt wysłania towaru w obie strony ponosi sprzedawca, ponadto sklep ma 14 dni kalendarzowych na ustosunkowanie się do twoich żądań. Jeżeli nie zmieści się w tym terminie, to późniejsza odpowiedź nie ma znaczenia, ponieważ reklamacja z automatu zostaje uznana.
Coś na temat przygód z morele masz np.

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

Wybierzesz co uważasz.